nuffnang

AWESOME BLOGGERS

Pages

Friday 15 July 2011

KEKUATAN CINTA

Kekuatan berfikir  
Kekuatan untuk menghormati 
Kekuatan untuk memberi 
Kekuatan dari sentuhan 
Kekuatan untuk melepaskan 
Kekuatan dalam komunikasi 

Kekuatan dari komitmen
Jika kamu ingin mendapatkan cinta yang berlimpah, kamu harus mampu menciptakan komitmen, dan komitmen tersebut akan tercermin dalam fikiran dan tindakanmu. Komitmen adalah ujian cinta yang sejati.
Jika kamu ingin memiliki hubungan yang penuh cinta, kamu harus setia dengan hubunganmu itu. Ketika kamu terikat komitmen pada seseorang, berhenti mencintainya bukan merupakan pilihan. Komitmenlah yang membezakan antara hubungan yang mudah hancur, dengan
hubungan yang kuat. 
      
Kekuatan dari rasa percaya
Rasa percaya selalu menjadi komponen penting dalam suatu hubungan. Tanpa rasa percaya, seseorang bisa menjadi curiga, cemas, dan takut dan orang lain akan merasa terperangkap dan secara emosional menjadi tertekan. Kamu tidak boleh mencintai seseorang secara utuh sehinggalah kamu mempercayainya secara utuh pula.
Bersikaplah seakan-akan hubunganmu dengan orang yang kamu cintai tidak akan berakhir. Salah satu cara untuk mengetahui apakah seseorang itu benar - benar untuk kamu, tanyakanlah pada dirimu sendiri "Apakah aku benar - benar mempercayainya sepenuh hati ?" jika jawapannya adalah "tidak", maka kamu harus berfikirdengan mendalam sebelum kamu membuat komitmen yang lebih jauh dengannya...
wpn sebena nya rs pecayak lah yg plg ssh nk wujud..tp once kt pecayak dgn nya..
anything happen ssh ney pun dugaan..msti sng nk d tempuh besm..
but once u not..it's really hard..
skrg tok pun aku still in process..
belajar lah untuk cayak dgn org yg kt syg 
cmney nya pecayak ng kt juak..:)
dats d best for r'ship utk kekal lmak..
n aku happy sbb aku tauk my hubby cayak ng aku anything happen..
thanx my luv...

p/s ; haish!!aku stress xdpt buang highlight ya!ngok ngek na..
sa nk tecabut dah bigik mata ku sbb kho..heeeee

No comments: