nuffnang

AWESOME BLOGGERS

Thursday, 7 February 2013

S.E.D.E.K.A.H



 " BERSEDEKAH "

Warning !! sape rase dia kedekut..tak payah bace!!kahkahkah..

Kalau nak besedekah tak perlu tunggu duit berjuta kat dalam bank..
tak perlu tunggu kereta cukup 10 buah kat luar..
tak perlu tunggu rumah banglo 7 tingkat..
tak perlu tunggu kau puas jalan-jalan 1 dunia..
and.. tak perlu tunggu saat kau dah nak mati..

Senyum pun sudah cukup satu sedekah..Senyum..tak perlu kata apa-apa.. =)
awet muda tau kalau selalu senyum hikhik..

Sedekah yang paling mudah.. Berbakti kepada kedua Ibu Bapa..
contoh nye.. Berdoa untuk mereka tak kira mereka masih hidup ataupun yang telah tiada..

Kalau bersedekah ni..murahh rezeki korang tau..tak kan pernah habis harta tu..
Dengan bersedekah jugak kurang la sikit musibah..Bukan la dengan bersedekah tu kita tak de langsung hadapi dugaan daripada Allah..Tapi diringan kan...
ini bukan I yang cakap okeh..ini Ustaz yang cakap..hehe..
Dosa pulak..gugur..Subhanallah..sapa tak nak kan kurang kan dosa yang dah bekepok tu..
Kalu nak dikira boleh-boleh senget sebelah bahu ni ha..

  Sedekah sikit..dapat banyak..
sedekah banyak ?? dapat lagiii banyak..  =)

Korang mesti dah tau kan pasal Adik Adam Shukri.. Ya Allah sebak nye bila tengok dia..
Baru je minggu lepas Nia buat entri pasal dia.. Kini dia dah pergi tinggalkan kita jugak..
Syurga tempat mu disana sayang.. Moga family dia tabah..
kita sedekahkan Al-fatihah untuk dia..


21 comments:

Chipsmore said...

:)

-sedekah- hehe

Nick Nashram said...

sedekah tu saham kita kat akhirat nanti..sedekah ikhlas 50 sen lbh baik dari sedekah 1 juta nunjuk2..

saya pun nak sedekah jugak ni :D :D :D

Aida Omar said...

Betul tu sedekah adalah sebaik2 amalan.. 10 sen pun tak pe lah janji ikhlas.. sedekah nie kadang2 bukan dengan duit je boleh buat kan nia? sedekah tenaga, sedekah doa, sedekah senyuman ha kan sedekah jugak tu.. hehe. Al-fatihah buat adik Adam Syukri tempatnya pasti di syurga :)

fifie said...

Fie paling tak suka kalau orang paksa fie untuk bersedekah contoh nya dia cakap macam nie, alah kak pakai kereta tak akan tak mampu nak sedekah rm10. Ya Allah manusia manusai.

sabella mohamad said...

hak'oh bella setuju dgn akak . biasanya kalau sebut sedekah , mesti terbayangkan benda yg mahal2 , duit . tapi sebenarnya senyum tu pun dah sedekah

meh nak senyum byk2 kat akak :)))))))))))))))))))))))))) . hahaha

Chic Na said...

sedekah bukan hanya dengan duit je kan. macam2 boleh. :)

xila dot said...

alhamdulillah...sedekah tayah nk nunjuk2 sgt kan..Allah tak suka huhu

cik nana said...

Kekadang walaupun kita tak cukup tapi bila bersedekah Alhamdulillah Allah murahkan lagi rezeki kita.

WAHIDA ALIAS said...

senyum,takpelu kata apa2.hehe. :) da ssedekah da

Iffah Afeefah said...

al Fatihah

sume sedang bersedih

fadh leyanie said...

bukan ssh pn nk bersedekah, :)
Al Fatihah buat arwah adik Adam.

..:::FIRDAUS@HUDA::.. said...

Bersedekahlah dgn doa yg bajk utk org lain...

Nastyna said...

Sometimes sayang sangat nak sedekah. Insya Allah....
:):):) hohoho

syafiqakarim said...

rajin2 sedekah :)
al-fatihah ya buat adik tu

Eazy Izzuddin said...

jom senyum sokmo hehe

AlFatihah buat arwah

nadia said...

nadia sangattt percaya, 1 kita bagi orang, 4 Allah balas ganjaran pada kita. moga Allah sama2 limpahkan rezeki kita ye. aminnnn

Sheila Salim said...

Assalamualaikum nia, insyallah akan diteruskan bersedekah dalam apa cara sekalipun dengan syarat ianya halal di sisi agama. allahuakbar!

Myra Jay said...

Yup setuju....

Sidratul Muntaha said...

law of attraction
murahnya rezeki kita berdasarkan murahnya kita punya hati nk bersedekah..
klu berat
berat la rezeki tu nak masuk.

faiq said...

sedekah la weyh ape mcm bntuk pun..tp seriyes, kalau slalu bersedkh, ko rse duit xabes weyh..walau x bnyk duit

Cik Syida said...

setuju sangat dengan entry ni :)