nuffnang

AWESOME BLOGGERS

Friday, 1 March 2013

Jom!! Bukak Buku baru..


Salam Jumaat ^_^


Semua umat Islam pun tau kan.. Tutup aurat tu WAJIB..
Tapi.. tak semua buat kan.. tak semua tutup.. tak semua ikut suruhan-NYA..
Kita tau itu salah.. tapi kita tetap buat.. tetap tinggalkan suruhan-NYA
Kenape?? Tepuk dada.. tanya selera.. 

Kau tau betape besarnye hikmah menutup aurat??
Memuliakan kau sendiri.. orang takkan pandang hina.. kau akan nampak sangat layak
dan patut dihargai.. untung suami kau nanti.. dapat yang "baru".. orang tak pernah "guna" lagi..
Sapa tak suka benda baru kan? ^_^
Kalau kau lelaki pun.. kau pilih benda yang orang dah guna ke nak yang orang tak pernah guna lagi??

Sumber : incik Google
Tapi.. Jangan la kau bertudung sebab nak cover kejahatan yang kau buat.. Hoo!!
Tak pernah jumpa lagi orang macam ni.. dalam drama pernah.. hehe
Kalau dulu kau jahat.. kalau dulu tak tutup aurat.. mula lah..
Nak berubah..Slow-slow.. Biar sikit-sikit.. Tapi kekal..
Bukan mendadak.. Tapi lepas tu hilang ntah kemana..

Setiap manusia buat silap.. aku sendiri pon banyak buat silap..
dosa? wallahualam.. takut jugak senget sebelah penimbang aku nanti haa..
Yang aku tau..  "Allah itu maha pengampun"
DIA panjangkan umur kita.. moga kita sempat bertaubat 
sebelum kembali kepada-NYA.. 

Sumber : incik Google
Tak perlu malu.. Kalau orang cakap kat kau 

"eh.. dah pakai tudung sekarang?"
"waaa!! ustazah la kawan kite ni"
"ko tak panas ke pakai tebal-tebal ni??"
"alaa... bukak je.. nanti pasang la balik"

Biarkan dia.. Anggap itu sebagai dugaan. Hidup di dunia ni sementara je..
Yang pastinya di akhirat kelak.. 

"Tak perlu jadi ratu dunia.. pilihlah untuk menjadi bidadari syurga"

Transform jadi ustazah kejap..kihkihkih!!!
Kalo ko nak cakap.. aku sendiri pon belom sempurna..
cakap lahh.. Tapi..Alhamdulillah.. aku masih sedar..
dan berusaha untuk berubah.. daripada sedar.. tapi sombong..
Yang kau tau nak cakap.. 

"Hidayah Allah tak sampai lagi.."

"Kubur lain-lain.. Sukati aku lah.."

Kau tak pikir.. Ayah kau.. Abang kau.. Suami kau..
Mereka yang akan kau tarik.. Kau cakap kau sayang mereka..
sanggup korbankan nyawa demi mereka.. tapi ini apa??

Sukati kau lahh.. Aku kat sini cuma nak mengingatkan aku sendiri dan sesiapa yang
rasa nak berubah.. Kalo ko tak nak.. lantakk lerrr.. kat akhirat nanti ko sendiri yang tanggung..


#Jom Jadi Baik#

Nota kaki : Sebagai abang.. tidak ada salahnya kau tegur adikmu andai dia tersasar dari jalannya.Kau kata kau sayang.. Tapi kasih sayang kau.. Sanggup ditarik kesana.. kau marah lelaki lain meihat nya.. tapi kau sendiri tidak sekali berusaha..


16 comments:

dayana yana said...

jom, tutup aurat

Chic Na said...

yg penting sentiasa muhasabah diri. :)

محمد رازيق said...

ayuh2 tutup aurat. berhijrah ke lebih baik

faiq said...

syukur dan tahniah kepada sesiapa yg berhijrah

Anis Athia said...

Terasa diri ini masih lagi belum sampai stage 8.. Berubah sikit demi sikit insyaAllah.. :)

NIA SI DRUMSTICK said...

dayana : nia xleh nak singgah blog awak balik lerr..huhu..bg link beloh bulehh??

Seneorita Baharin said...

nice entry dear...marilah sama2 muhasabah diri..thank Q atas peringatan ni :')

sabella mohamad said...

mungkin sebab diorang dah terbiasa tak tutup aurat , dorang rasa macam perkara biasa . padahal mereka tahu haram hukumnya dedahkan aurat . kita boleh berdoa je supaya mereka terbukak hati nak tutup aurat . nak cakap lebih2 kang , takut sentap .

Cik Syida said...

setuju, kena selalu muhasabah diri, insyaAllah.. :)

Chipsmore said...

semoga kita sntiasa istiqomah tutup aurat dgn sempurna.. :)

Nick Nashram said...

tutup aurat tu hukum allah..
biarlah apa orang nak kata.
biarlah panas kat dunia asal jgn panas kat akhirat nanti.

miss fluffy said...

jom buka buku baru!!slow2 berubah..takpe..:)

Iffah Afeefah said...

da stage 7
skit lg

hahhh cayok kat diri senirik

shar90 said...

kan kan... laki sbnrnye suke yg stage 7 n 8 wlupon diri sndri pon xbape ok... ehehee xD

Myra Jay said...

Maanusia boleh berubah, tanamkan tekad dan niat insyaAllah boleh..

Nur Irdina said...

setuju dengan entri ni! like like =D