nuffnang

AWESOME BLOGGERS

Tuesday, 22 January 2013

Ahmad Adam Syukri



Mesti korang ingat lagi kan adik Adam ni.. 

Adam yang lahir secara vacuum pada 4/3/2012 dan sewaktu kelahirannya Adam keluar dalam keadaan flat dan kekurangan oksigen. Scan MRI pada 9/3/2012 menunjukkan otak Adam mengalami kerosakan yang amat teruk. Adam tidak pandai menelan air liur dan bergantung pada mesin oksigen untuk terus hidup. Adam juga perlu bergantung pada mesin suction kerana tidak pandai menelan air liur. Mata kanan Adam mengalami injured, begitu juga dengan telinga kanannya yang tidak dapat mendengar kerana kerosakan pada bahagian dalam telinganya.

sumber : FB Adam

Ya Allah.. bertapa hebat nya dugaan yang dia terima.. sesungguh nya kalau kita sendiri yang alami pun belum tentu kita mampu..inikan pula lagi dia yang sekecil itu.. Tapi Allah itu maha adil dan penyayang..
tentu dia telah sediakan yang lebih baik lagi buat adik Adam lepas ni..

Cepat-cepat sembuh ye sayang..

sekarang umur dia dah 11 bulan..korang pun boleh nampak kan.. 
Adam makin tembam dah sekarang..
Dulu mak dia pernah dijemput oleh rancangan PRIMADONA kat Astro tu..
masa tu Nia pon dah tak mampu nak cakap apa..1 famly tengok..semua nanges-nanges..
part mak dia cakap..
 "sanggup ke nak tengok anak.. bila salin pampers dia..sampai kulit pun lekat2 kat situ.."



alala..makin tomeii dah dia sekarang.. 
"Doakan Adam sembuh ye kakak, abang, aunty, uncle yang baik hati semua.."


18 comments:

fifie said...

Haaa fie pun tengok yang tu, yang waktu mak dia keluar rancangan Primadona. Ayah dia tinggal jauh kan, kerja jauh. Kesiannya. Syurga lah tempat baby nie

nadia said...

masa dekat primadona tu pon nadia tengok. ya allahh, kuatkan ibu dia. nadia belum tentu boleh kuat macam tu. T___T

Miss A said...

kesiannya baby adam ni, moga dia cepat sihat dan sembuh :)

Putri said...

semoga cepat sembuh
besar pahala mak n ayaah dia sebab kuat hadapi dengan dugaan ni

hazwan hairy said...

sedihnya tgk..semoga adk adam cpt sembuh...

najiah shaharain said...

smg adam membesarkan sihat dan menjadi anak soleh...amin

NIA SI DRUMSTICK said...

@fifiesemoga dia cepat sembuh kan..

NIA SI DRUMSTICK said...

@nadiakesian kan nadia..huhu

NIA SI DRUMSTICK said...

@Miss Aamin..

NIA SI DRUMSTICK said...

@Putritu la..semoga dorang tabah je..

NIA SI DRUMSTICK said...

@hazwan hairy amin..kt sm2 doakn utk dia..

NIA SI DRUMSTICK said...

@najiah shaharainamin..

Innanie | Ariffin said...

tak sampai hati nak tengok baby ni... hati terus rasa sayu. Ya Allah kau ringankan bebanan ibu bapanya, kau mudahkan urusan anak ini.

sabella mohamad said...

ya Allah sedihnyaa tengok . kecik-2 dah diduga dengan ujian macam tu . Allahu . moga-2 adik adam cepat sembuh :')

cik nana said...

kesiann tengok baby ni. Semoga Tuhan dah rancangkan yang terbaik untuk dia.

Aujinz said...

hati seorang ibu...

shar90 said...

ya allah... seksenye tgok keadaan dia.. huu

ummuadryanna hafyna said...

Baby adam syukri dah meninggal. Al fatihah. Tamat sudah penderitaanmu sayang